Wednesday, June 27, 2012

Perempuan GEMUK tak cantik ????

Hurm....aku sebenarnya dah tahu hal ini...selalu je org akan kata sebegitu. Perempuan GEMUK tak cantik. Even mereka kulit cerah, cute and bla bla so on..just only mereka gemuk, mereka dikatakan tidak cantik...YAHHH!!!!! persepsi masyarakat sekarang. Sebab itu, lelaki zaman sekarang suka perempuan yang cantik cun melecun je. hmmm sendiri fikir la...

Ada 1 Hari tu, aku berfikir  " kalau aku kurus mcm kawan2 aku..mesti cantik"... blink blink...
Bila di fikirkan, betul la tu, perempuan gemuk tak cantik..Mana ada lelaki suka perempuan GEMUK. Tengok la MR-X dulu..

Entah....akua nk jugak jadi kurus macam kawan2 aku yang badan ramping. But then, aku fikir, if aku kurus just nk kurus just only utk buat org kagumi aku, just only utk puji akua, aku rasa tak ada gunanya. Sebab ia bukan bagi kepuasan. Buat aku bertambah riak adalah....YAA aku seorang gadis CUbby..biar family aku yang nilai aku mcm mana ...cewahhhhh..That's 2 different thing..
Pernah juga ada seorang kawan yang suruh aku kurus badan just only utk suruh cari BofFrenz..Yaa she know that aku single. But then aku bangkang balik, asal pula nak cari BFrenz kenakan kurus badan. the she said lelaki suka perempuan yang kurus. Yang itu aku dah tahu. Dan aku dah tak kisah whatever lelaki suka perempuan kurus dan tak suka perempuan gemuk. sebab aku dah tak kisah dengan situasi nak cari BFrenz or kawen...kerana aku percaya pada Allah bahawa setiap umatnya akan di beri pasangan....bila kita ada niat & keinginan sungguh2 untuk menjemput jodohnya maka Allah akan kirimkan jodoh yg terbaik dari sisiNya. Jangan putus asa, tetaplah berikhitiar menjemput jodoh kita & memohon kpd Allah agar diberikan jodoh yg terbaik...amin...

Yaa..aku tahu aku tak cantik or kurus, but aku happy jadi diri aku. Mungkin akan ada suara-suara sumbang yang kata tentang ini dan itu tentang aku but then i'm just seing me. Aku tak sempurna, aku punya kekurangan berbanding kelebihan aku but yet aku yakin pada diri aku dan aku tahu di mana kekurangan & kelebihan aku....

Cute Baby Surprised

7 comments:

  1. dun worry dear....soal cntk atau tak itu penting..janji hati maw baik.....peduli kata org ok...percaya pada diri dengan harapan dan keyakinannnnn (nyanyi lagu af lak ).... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you my cousin...so sweet & alwayz support me heheheh

      Delete
  2. akak don's say like that again!! oppsss btl ke i speaking ni?wahahaha..jodoh ditangan tuhan...Allah yg maha berkuasa utk umatnya..sabar..redha..tawakl..dan banyak2 soalt istikaroh moga dberikan ptunjuk dan hidayah ..

    ReplyDelete
  3. cantik tak kisah, yang penting SIHAT

    Jom kita makan Minyak Ikan

    ReplyDelete
  4. sbg lelaki, gemuk atau kurus bkn ukuran bg aku, apa yg penting pandai memasak dan lyn suami.
    cantik pun smpi bila? lps kawin perempuan cantik pun pasti jd berisi juga...80% aku dah nmpk mcm tu.
    sbb tu kita msti terima pasangan kita seadanya...x gitu?

    ReplyDelete
  5. sbg lelaki, gemuk atau kurus bkn ukuran bg aku, apa yg penting pandai memasak dan lyn suami.
    cantik pun smpi bila? lps kawin perempuan cantik pun pasti jd berisi juga...80% aku dah nmpk mcm tu.
    sbb tu kita msti terima pasangan kita seadanya...x gitu?

    ReplyDelete